Elmopeder i kina

Hörde av en vän att det har blivit en elmopedsboom i kina. Först cyklade de, sen började de köra bi o nu är det elmoppe som gäller. En relativt positiv nyhet måste jag säga, för att kina och indien har länge varit de största hotet mot miljön jtillsammans med oss här i väst (som redan förstört den så). Men just eftersom de börjat köra bil, och de har inte råd med miljöbilar, och om så måna människor kör gamla bilar utan katalysorer så kommer växthuseffekten gå riktigt snabbt. Läskigt.

Därför är det bra att elmopeder blivit så populär tycker jag. Det borde användas mer i hela världen! Sålänge elen skaffas fram på ett bra sätt. Såg siffror på att det beräknas att 350 miljoner av kinas 450 tidigare cykelägare inom ett natal år kommer äga elmopeder. Cykel är dock bäst men vill vi ta oss fram snabbare är elmopeder ett bra alternativ tycker jag. Ni kan läsa mer på
http://www.evworld.com/news.cfm?newsid=13431 om ni är intresserade av att läsa mer.

image79

Kommentarer
Postat av: Hannah

ja, det är lite skrämmande att nu när Indien och Kina växer sig starkare så kommer alla dom hundra miljoner människorna att börja köra bil. och DÅ lär jorden verkligen gå under ;/

Men, som du sa, bra att de kör mopeder :P

Om du tycker om min blogg, rösta gärna på mig till vinnare i sveriges största bloggtävling! tävlingen finns på min blogg :)

Ha en trevlig kväll!

Postat av: Malin

Men USA är ju det största hotet? vi i väst är inte alls farliga jämfört med USA och Kina o de...

2008-02-29 @ 10:53:34
Postat av: weronica

hoppas du får en bra dag :)

2008-02-29 @ 13:58:29
URL: http://hedvaalls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback