skattjakt

Jag har hittat en skatt!  på halmstad bilbiotek finns det mängder av fint illustrerade böcker. Varje barnbok är ett eget litet konstverk i sig tycker jag. Man får tänka på hur mycket  jobb som är nerlagd till varje barnbok och bilderna där i. Det finns otaliga fina böcker att hitta. Det finns även mängder av tecknade romaner och serier för vuxna. Så våga leta!

Härromdagen hittade jag en jättefin tecknad roman som heter fröken livrädd och kärleken av Joanna Rubin Dranger. som jag varmt rekomenderar.

En anna favoritillustratör är Stina Wirsen. Hon och hennes syster Karin wirsen har gjort helt fantastiska barnböccker såsom en liten skär och alla små brokiga och en stjärna vid namn ajax. Stina wirsen har även gjort otaliga modeillustrationer och karikatyrer till band annat DN, det är Stina wirsen som gjort bilderna till sveriges modefrimärken. Jag var på teckningsmusset i laholm för ett tag sen o såg just stina wirsens illustrationer, det var en mycket kul upplevelse. Fanns även en hel del andra barnboksillustrationer med. En jättebra utställning.

Någon man inte får glömma bort är tove jansson och hennes muminillustrationer. De är värkligen värda en närmare titt.

image35
av Stina wirsen
image36image37





Kommentarer
Postat av: Malin

Anna panna vatten kanna din jävla barnboksnörd!
haha nää :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback