Middag

image90

Min bok om apelsinlunden jag pratat om förut innehåller även recept. Emil i jag hade mysmiddag härromdagen. Vi lagade pasta med apelsinbacon. Jummie säger jag bara. Det är en form av tomatsås med bacon osså har man i rivet skal och saften av 1 apelsin. Och det ger det värkligen en kryddig och exotisk smak. Var jättegott.

Du behöver:
4 stora tomater
1 lök
1morot
1bit selleri
60g bacon
1 apelsin
pasta
salt och peppar

Gör såhär: Doppa tomaterna i en kastrull med kokande vatten, skala dem sedan. Ta bort kärnorna och hacka i bitar. skala och hacka, löken, moroten och sellerin. Hacka baconen. Stek alting tillsammans med olivolja. salta och pepra o låt koka i 10 min, ha sedan i det rivna skalet och saften från apelsinen.

Kommentarer
Postat av: nelson

WOHO!!! Det här måste jag testa ;-)

2008-03-09 @ 21:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback