På tal om god mat



Emils mamma var här i onsdags, det var trevligt. Jag lagade Fransk kycklinggryta med vartavinbär, den blev mycket god om jag får säga det själv. ikväll ska jag laga apelsinlax igen, det är jummie det med.

 


Ingredienser
 

Kycklingfileer

2 dl vatten

creme fraiche

1 msk soja

2 msk svartvinbärsgelé

1 vitlöksklyfta

soja

1 kycklingbuljongtärning

timjan/örter

salt

peppar

 

 

Gör såhär: Stek kycklingen och häll på vattnet och buljonen, låt vatnet koka bort litegranna. Ta ur kycklingen och häll i soja, gele och vitlök. Låt koka i 5 min, lägg i kycklingen och krydda med timjan, salt och peppar. Låt koka ca 5 min till.

Servera med potatis och lite grönsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback