Sj har gjort det igen!



Jag har åkt till halmstad tre gånger sen jag flyttade till Gävle. I julas, i februari och nu i påsk. Alla gånger har sj ställt till det för mig! Mitt hat för dom bara växer! Idag hade jag bokat en bra resa den skulle avgå 15.21 och jag skulle vara framme 21.30, och bara ett byte. Men då håller sj på och bygger om järnvägen så mitt tåg från halmstad kommer inte gå förns 16.05, det ska nämligen invänta bussar från hessleholm. Det innebär att jag missar angränsande tåg till gävle.

Samma tråkiga tant i kassan som sist det var problem.

Jag säger: ni får sätta in direktbussar till göteborg om ni ska bygga om banan.
Hon säger: Nämen så kan man inte göra
Jag säger: Me planera då resorna så att de funkar!
Men tydligen kan de sätta in bussar mellan hessleholm och halmstad som försenar tåget här ifrån?

Sen erbjuder hon mig en jävla resa som innebär att jag ska vänta en tille på tågstationen, åka vi hässlehom och a framme inatt. Mitt svar var: Jag vägrar! Ge mig en resa imorn!
Så jag ska åka hem imorgon istället, samma tid och resa funkade inte för det skulle vara samma sak igen, kan de inte planera tågtrafiken så att den fungerar undrar jag. Varför kan de inte sätta in bussar när de är problem? och varför är de så sämst och dyra!

Kommentarer
Postat av: sebban

Helt vulgärt värdelöst, tur att en annan åker med krösatågen hem så man slipper urdåliga SJ.Dock är dom bra och ha om man skulle råka tappa sin klocka, för jag har hört att dom spårar ur ^^

2009-04-18 @ 11:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback