Krydda sverige



Det är synd att sverige inte är mer exotiskt. Så mycket härligt kommer från sydöst. Rökelser, yoga, te, god mat, vackra färger och mönster,osv... Och jag älskar sånt! Synd bara att det känns näst intill falskt att tillämpa en kultur som inte är ens egen, men wtf, gör det en glad så gör det. Människorna i asien verkar så mycket mer harmoniska än vi svenskar, så är det bara. Indiska har ett vinnande konsept med att försöka krydda till vår kalla nord.

Idag var jag på yoga, härligt och nu sitter jag här och dricker te o sniffar på mina tända rökelser. Lite ironiskt, så osvenskt, eller är det det nuförtiden, och vill man vara typisk svensk? vad är typisk svenk? Har faktiskt ingen aning vad det är, förutom möjligtvis köttbullar och potatis, haha. Ska gå på yogan lite mer nu, behöver slappna av lite mer, och sluta va stel som en pinne.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det är sant.Samtidigt så är det så Sverige är... och det är charmen. Så får man åka på roliga resor istället och upptäcka nya saker :) hade nog inte varit lika exotiskt om vi var vana vid sånt här.

Postat av: Anonym

värst vad du pratar sanningens ord idag!

2009-02-03 @ 23:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback