Baconlindad kyckling med klyftpotatis

Blandat ihop lite olika resept och det här är vad det blev. Både jag och emil är nöjda.



2 pers

Ingredienser

2 stora Kycklingfileer
1 paket bacon
salt
peppar grillkrydda

Sås
2,5 dlMatgrädde
2 tsk dijon senap
1 msk soja
1 kycklingbuljongtärning
1 vitlöksklyfta
1 msk potatismjöl

Klyftpotatis

Potatis
OlivOoja
Örtsalt

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader. Skölj av och dela potatisen, lägg den i en ugnsfast form och häll på rikligt med olivolja, krydda med örtsalt. Låt vara inne i ugnen ca 30 min. Undertiden: Linda kycklingen i bacon och genomstek i stekpannan på medlvärme. Blanda grädde, senap, buljong, soja, vitlök och potatismöj i en skål. Häll över den färdigstekta kycklingen och låt puttra tills potatisen är klar.

(Nästa gång tror jag dock att jag knapersteker paconen och låter den "rinna av" på hushållspapper. Sen steker jag kycklingen på samma sätt som ovan i samma stekpanna. Sen granerar jag med den knaperstekta baconen. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback