Uppsala



Vi var i uppsala härromdagen och hade en mycket trevlig dag. Det hela var planerat av Mirre, Olov och Emelie som en födelsedagspresent till Emil. Vi kollade runt lite i uppsala och de bjöd Emil på lunch, middag och bio. Tyvärr var vädret fruktansvärt, det blåste, spöregnade och var iskallt. Men vi lät det inte förstöra vårt humör.

Vi började med att äta lunchbuffé på en mycket bra asiatiskressturang. Mycket bättre buff´r än det brukar vara, mer riktig asiatisk mat. Sen gick vi till domkyrkan som var mycket heftig att se. Därefter blev det stan ett tag, då blev det strömavbrott i hela innerstan. Alla affärer stängde tillfälligt. Det var så konstigt folk visste inte vad de skulle göra, de ville inte gå hem de bara stogstill på stället. Vi satte oss på en bänk i en galleria och väntade och skrattade lite åt alla som betedde sig som zombies när de inte kunde shoppa längre. Strömavbrottet varade ca en halvtimme. Sen handlade jag lite på uppsalas jättestora indiska affär.

På kvällskanten gick vi och åt sushi. Det var fantastisk gott, den bästa sushin jag ätit! Det var även en mycket fin restaurang och man satt på golvet såsom japanderna gör. Dock så hade de fuskat lite med nedsänkningar i golvet under borden där man kunde ha fötterna. Tillsist blev det terminator, massa action men underhållande på bio.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Shit! haha... jag hade velat se strömavbrottet! :D

2009-06-09 @ 20:46:55
Postat av: Burre

hm... mitt namn försvann... var jag på posten innan iaf :P

2009-06-09 @ 20:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback