Indiska köttbullar

Idag, provade jag en ny rätt. Som jag fixade till lite. Det blev riktigt lyckat



Ingredienser:

Köttbullar:

450 g köttfärs
1 vitlöksklyfta
3 ½ tsk curry
1 msk potatismjöl
salt

Sås:
1 msk olja
1 vitlöksklyfta pressad
1 msk curry
400 g krossade tomater med chili
4 msk vatten
½ dl matlagningsgrädde
2 bananer
salt

Skala och pressa vitlöksklyftan. Blanda färsen med curry, vitlök potatismjöl och salt till en smidig smet. Dela färsen i 16 lika stora delar och forma dem till köttbullar.
Stek köttbullarna så att de får stekyta i oljan.

Blanda de krossade tomaterna, curry, vitlök, matgrädde, salt och bananer i en bunke. Häll över köttbullarna och låt sjuda i 10 min. Servera med ris.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh låter super smarigt. ja gjorde nåt gott innan idag, stekte köttfärsås som vanligt, sen kokade ja potatis, sen gjorde jag mos, o la köttfärsen o moset i en form o la in det i ugnen med massa ost på , blev riktigt smarigt faktiskt :) tur att ditt hår fixat sig :)sötis annis. saknar dig redan :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback