Chocolate cheesecake muffins

Har bakat dessa mumsiga muffins. Mina blir dock inte lika snygga som på bilden då jag alltid lyckas överfylla formarna så de blir lite platta :( Men goda blev de iaf!

10-12 st
Ingredienser:

30-90 g Philadelphia Cream Cheese
1 krm rivet apelsinskal
1 tsk pressad apelsin juice
2 msk strösocker
2,4 dl vetemjöl
1,2 dl strösocker
3 msk kakaopulver
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 vispat ägg
1,2 dl mjölk
0,8 dl matolja


Gör såhär: Blanda cream cheese, 2 msk socker apelsinskal och juice i en liten skål tills blandningen blir luftig. Sätt skålen åt sidan. Rör ihop vetemjölet, strösocker, kakaopulvret, bakpulvret och saltet i en stor skål. Gör en grop i blandningen. Blanda det vispade ägget, mjölken och oljan. Häll äggblandningen i gropen av de torra ingredienserna.  Rör med några snabba drag ihop blandningen. Skeda upp 2 msk av smeten i varje muffinform. Lägg i ca 1 tsk av cream cheese och avsluta med resten av smeten. Grädda mitt i ugnen i ca 20 min, 200°C.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback