Italiensk kycklingpasta

Ett lyckat recept jag improviserade ihop igår. Iaf om man gillar italienska smaksättningar.



Ingredienser
:
Pasta (tex penne)
2 st kycklingfiléer
Soltorkade tomater (efter smak)
2,5 dl matlagningsgrädde
1,5 msk tomatpué
1 dl vitt vin/matlagningsvin
1 vitlöksklyfta
0,5 kycklingbuljongtärning
0,5 msk oregano
chilipulver (efter smak)

Gör såhär:
Koka pastan enligt beskrivningen på paketet. Dela kycklingfiléerna i mindre bitar och stek dem tills de är genomstekta. Dela de soltorkade tomaterna och häll ner i stekpannan. Häll över matlagningsgrädden och blanda ner tomatpurén. Häll i vitt vin. Pressa vitlöksklyftan och smula i buljongen. Krydda med oreganon och chilipulvret. Rör om ordentligt och låt koka 5-10 min. Blanda pastasåsen med pastan för bästa smak.

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Sebbe

Låter smaskens, måste jag absolut prova, älskar kyckling, jag å grabbarna brukar göra ett recept som rl kommit på, fast det är inte alls lika extravagant ^^

Det är: kycklingfilé som man steker, sen slår man på en sån cremé fraiche med chili- & paprikasmak, samt paprikabitar och låter det koka runt lite i stekpannan. Bandpasta till det =) väldigt snabbt å lätt att fixa

2010-02-28 @ 20:53:55
Postat av: Malin

Ska nog göra det Sebbe skrev där fast med Qourn! älskar papriiika :) och enkelhet. Hahha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback