Panerad fisk med ananassås

Det var längesen jag la upp några mumsiga recept här, men här kommer en höjdare som jag lagade igår. Receptet kommer från mina föräldrar och om jag inte minns fel så har de fått det med sig från någon restaurang.



Ingredienser
Panerad fisk:
3 fiskfiléer, valfri fisk
1 ägg
Ströbröd
1krm peppar
½ tsk salt
olja eller margarin till stekning

Ananassås:
1,5 dl krossad ananas
2,5 dl matgrädde
1 fiskbuljongtärning
1 msk curry

Gör såhär
Fisk: Krydda och salta fisken och doppa den först i ägget och sedan i ströbrödet.
Låt paneringen torka lite innan fisken steks i olja/margarin i en stekpanna på båda sidor tills den blir gyllenbrun.

Sås:Blanda ananas och grädde i en kastrull. Låt koka upp. Smula därefter ner buljongtärningen (fiskbuljong till panerad fisk eller kyckling till kycklingfilé) och ha i curryn. Rös om och låt koka samman ett par minuter. Serveras till ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback