Skrivarkurs

Nu är det på tiden att jag börjar uppdatera min blogg igen. Jag tänkte börja med att lägga upp en dikt jag har skrivit och illustrerat. För tillfället läser jag en skrivarkurs, där man lär sig skriva litteratur för barn och ungdom.



En cirkuskatt i lustig hatt

Jag är minsann en cirkuskatt,

med brokig rock och lustig hatt.

På cirkusen är det jag som styr,

där sågspånen runt benen yr.

 

Jag kan i luften flyga

och på en lina smyga.

När jag slår en volt, åhej!

Applåderar de för mig.

 

Tack vare min ludna svans,

har jag perfekt balans.

Uppe på vår gröna ko,

balanserar jag på en klo.

 

Som Cirkuskatt är jag bäst,

när jag rider på vår häst.

Jag rider så det flyger damm

och se jag sitter bakochfram!

 

Se så bra jag kan jonglera!

Tror nog att ni vill se mera

Se på mig och få ett skratt,

det bor en groda i min hatt

 

Världens bästa cirkuskatt,

tackar nu för denna natt.

Vet ni vad jag har på känn?

att vi snart ska ses igen!

 

 

Ni får ursäkta om illustrationen är i lite väl skrikiga färger, min dator är omformaterad och jag har inget bra redigeringsprogram för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Ida !

å jag älskar cirkuskatten, härliga skarpa färger ! fin text med !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback