Sjuka besvär

Jag är sjuk och det är extremt tråkigt. Jag trodde att det var halfluss, för jag har exakt samma symptom som halsfluss men det visade sig vara virus. Jag hade nämligen halsfluss i julas och nu har jag exakt likadana symptom, alltså feber och skitont i halsen. Så jag åkte in till sjukhuset för att ta prover. Men nej! då är det inte som i halmstad här, de tar tydligen inte prover av den sorten på sin akutmottagning. Så jag var tvungen att åka till en jouröppen vårdcentral på andra sidan stan, "kul" när man mår skit. Det är andra gången jag blir portad i dörren på Gävle sjukhus, första gången var jag matförgiftad och de trodde det var vinterkräksjuka så jag fick inte komma in. "Bra" förtroende man får för dem.

Sköterskan på vårdcentralen kollade i min hals och sa "det här är halsfluss". Jag fick vänta en stund på doktorn som också tyckte att det såg ut som halsfluss så hon tog prover. De kom tillbaka negativa och hon tyckte att det var konstigt så hon tog ett blodprov också. Blodprovet var också negativt. Så trots att det ser ut och beter sig exakt som halsfluss så är det tydligen inte det, vilket är kasst för virus tar alltid längre tid på sig att läka ut än om man får äta antibiotika. Trist eftersom jag får både virushalsflusser och vanlig halsfluss flera gånger per år, och då lär man sig att det inte är positivt att det "bara" är ett virus. Så nu är det bara att vila nu och hoppas på att jag blir frisk nog att ta flyget till Halmstad i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback