En hyllning till parfym

Jag älskar parfym! Så jag drar till med en klassiker, några tips helt enkelt.



1 Dior hypnotic poison: Underbar! Luktar kvinnligt och mjukt. Mycket, vanilj kokos och jasmine med en kryddig underton.
2 Lancome Cyklades: Sommrig! Luktar lite blommigt med bland annat jasmine, bergamot och vanilj.
3 Clean fresh Laundry: Ljuvlig men dyr. Luktar jasmine, lime och apelsinblomma.
4 Kenzo 7:15 am in Bali: Mjuk, Lukt av orkide och vanilj.
5 Nina ricci pretty nina: Ljuvlig doft av bland annat hallon, grape, vanilj och mysk.
6 Escada Ocean lounge: Fruktig med bland annat jordgubbe, litchi, äpple, päron och viol.
7 Yves rochers fryktparfymer: Kokos är min favorit, hallon och vanilj är med härliga.
8 Lush american cream: Vill man äta upp! Vanilj, kokos och salvia.
9 Lush Sakura: Blommig med körsbärsblomma, citron och apelsinblomma.
10 Lush HIWTK: Vill man även den smaka på! Honung, bergamott och apelsin.

Jag har 1,5,6,7(kokos) och 10. Är sugen på alla men extra på cyklades och american cream. Jag har även DKNY be delicious, puma woman och Calvin Klein In2U, men dom är inte fullt så underbara som de jag nämnt här uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback