Räkröra

Ikväll är jag ensam hemma då Emil är iväg på spelkväll med sina killkompisar, inget jag känner för att vara med på. Idag har jag jobbat var klassvärd åt en 8onde klass på riksfinalen i teknik8an. Jag informerade om dagen och visade vilka klassrum de skulle gå till och så vidare.. Trevligt men jobbigt, men det ska väl jobb vara. Nu på kvällen rörde jag ihop en räkröra som jag hade på ett par skivor råglimpa. Här är receptet:




Ingredienser:
Räkor
2 ägg
1 msk majonäs
2-3 msk lätt creme fraiche
1 msk chilisås
Pepparblandning (5 sorters peppar)
Salt

Gör såhär:
Koka äggen och skala räkorna. Skölj äggen i kalt vatten så att de blir kalla. Hacka upp äggen i småbitar och lägg i en skål tillsammanse med räkorna. Häll på Creme fraiche, majonäs och cilisås. Häll på peppar och lite salt och rör om till en röra. Ha på rostat bröd tillsammans med grönsaker. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback