Sweeney Todd

Var även på bio i Gävle i fredes. Såg Sweeney Todd. Jag tyckte mycket om den, även fast kritikerna inte gillade den. Jag tyckte det var kul att se Johnny Depp sjunga, inget man får se varje dag ;) Han är ju en fantastisk skådespelare, och faktum är att största delen av Tim burtons filmer där han är med är riktigt bra. Några jag kan rekomendera är Ed Wood och Edward scissorhands, riktigt bra filmer.

Om man gillar Sweeney todd eller inte har nog en del med att göra vad man har för inställning till musikaler. TYcker man alltid musikaler är löjligt, bör man inte se den. Och har man nått emot blod i filmer ska man inte heller se den, för blodig var den. Men mycket häftig och mycket orginell. Lite roligt var ochså att Både han som spelar Snape och han som spelar Scabbers från harry potter är med som huvudroller. Även han som spear borat och
Ali G är med, intressant att se honom i en sån här film. Jag ger Sweeny Todd 4 av 5 hursomhelst.


image75


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja jag vill med se den, klart man vill se Depp sjunga! :D

Postat av: tony

Yep den filmen var skön, älskar att få flyta in i burton's värld. ( han är även en fantastisk konstnär -> http://manifested.ath.cx/dump/mario-burton.jpg )

P.S. Komm tillbaka snart! Har ingen och leka med. :(

2008-02-24 @ 19:12:04
URL: http://manifested.ath.cx
Postat av: Momo

Jag vill seeeee!!

2008-02-25 @ 18:12:41
URL: http://dearromeo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback