ät mindre kött


Den här videon mot att äta kött är rätt så bra, visst finns det en del dåliga argument där såsom galna kosjukan. Men det jag vill påpeka är att vi borde äta mindre kött för miljöns skull. Kankse äta lite kött högst en gång om dagen o då äta det bästa köttet möjligt? som tex någon fisksort det finns gott om.

För faktum är att maten djuren får: fraktas långt o släpper ut mycket co2 och det är oftast gjort på råvaror som vi hade kunnat äta ändå. Så ät mindre kött! Jag är inte emot att man äter kött, men jag tycker vi äter alldeles förmycket med tanke på att det är det sämsta man kan äta ur miljösynpunkt.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag äter blodiga biffar varje dag! voff voff.

Ät lax, gott och gott om.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback