volontär

image111

Har träffat en tjej på jobbet som vart i Ghana 2 månader och jobbat på ett barnhem som volontär. Hon är helt tagen av det, och av vad hon berättar så förstår jag det. De lever på ris och surdeg varje dag och är graft undernärda, de har helt vridna uppfattninga om hur man får malaria och aids. De har även en mycket negativ människosyn, de behöver värkligen hjälp och det är tur det finns folk som åker dit för att hjälpa dem.

 Vi ska vara glada för vad vi har här och gentligen borde vi alla hjälpa till med nått eftersom vi faktist kan här där vi har det så bra. Har alltid velat prova på att vara volontär nångång. Just nu är jag mest inne på o ta hand om miljö och utrotningshotade djur isåfall, hade även kunnat tänka mig att aktivera gatubarn lära dem hantverk som de lätt kan tillverka och sälja. Det är i sydafrika isåfall. Finns mängder av alternativ att välja på.

Här är två bra hemsidor. På volontärresor.se finns massor av olika typer av svenskarrangerade resor, verkar bra.
http://www.volontarresor.se/animal_monkeys.asp

Ceropan såg jag en dokumäntär om på animal planet, verkar var en bra organisation.
http://www.cercopan.org/

Får se när det blir av, men nån gång ska det bli iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback