Besvär

Idag gick jag upp tidigt hade lite ärenden, duktiga mig :) Halt och kallt är det häruppe så besvärligt o cykla. Jag var hursomhelst på SEB banken för min mormor hade ett litet sparkonto där till mig, bara ett par tusen på det.

Jag har nordea som bank o där vill jag också ha mina besparingar, så tänkte föra över dem dit. Det är tydligen så att en bankbok är kopplad till SEB kontot, därmed får jag inte röra pengarna utan den. Min mormor gick bort för ungefär ett år sen :( och därför är bankboken borta. Så nu måste den anmälas försvunnen i ett halvår innan pengarna kan flyttas till ett annat konto. Gammalmodigt och trist tycker jag.

Det är ju inte direkt kul att ens mormor gått bort, och det här är pengar hon ville att jag skulle ha. Och att det då blir massa krångel med att de fortfarande har kvar ett gammalt system, bankböcker! dom borde slutat med dom för längesen. Så som med alla andra konton borde det räcka med att legetimera sig som kontoinnehavare tycker jag.
Ville ju spara de pengarna till en resa i sommar o nu får jag dem inte för ens i augusti :( att det ska behöva ta så lång tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback