Dax o börja skriva igen. Börjar med att klaga på sj XD

copyright anna werle
Copyright Anna werle

Ja nu börjas det igen, skrivandet på bloggen. Lite mer personligt denna gången hade jag tänkt, för då finns det mer att skriva om, o vilka läser. JO ens vänner. Dumt tänkt innan Anna!

Jag skulle vilja tällägna mitt första inlägg att klaga på SJ!
Jag är tillbaka i Gävle nu o saknar halmstad. Men resan hem hit var inte kul!

Vår resa.
  • Vi hade bokat en bra resa. Dock till det hutlösa priset 600 kr! den skulle ta 6,5 h o endast ha ett byte.
  • Då kommer vi till tågstationen o vårt tåg är ca 20 min försenat, medans vi väntar ökar förseningen till 1h!
  • Detta innebär att vi inte kommer hinna med vårt tågbyte i göteborg!
  • Vi ber om hjälp men kan ingen hjälp få: de får ni lösa på tåget är svaret.
  • Jag ringer o ber pappa om hjälp, han ringer till Sj för att skaffa oss nya biljetter. Vi ska få nya biljetter med 1 byte extra säger kvinnan han pratar med. Hon ska försöka ge oss bra platser.
  • Jag hemtar ut biljetterna, det är 2 byten extra på resan ett i stockholm o ett i uppsala o vi har inte ens platser jämte varann.
  • När tåget äntligen kommer fösöker vi förklara vår situation för konduktören, vi vill ju inte missa nästa tåg heller. Men konduktören lyssnar inte på oss, verkar efterbliven eller nått, mycket konstig man iaf.
  • Bytet i göteborg går bra. Vi ska sätta oss på våra platser på tåget göteborg stockholm så e det en kvinna som har samma plats som emil. Men han sätter sig jämte mig istället.
  • När konduktören kommer o kollar på våra biljetter ja då är dom egentligen för onsdagen! Vi hade dock tur att det va lite folk på tågen så vi fick åka med ändå!
  • Resan tog mer än 2h extra o eftersom vi kom hem mkitt i natten kunde vi inte handla nån mat, kul!
Jag Gillar åka tåg annars, det är bekvämt o miljövänligt o går relativt snabbt. Dock är Sj ett jävla icke fungerande företag med jävligt höga priser!

Som efraim sa: Det är inte för intet Sj är sveriges nest mest hatade företag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha stackars Annoshka :( SJ är la inte det bästa kanske. Västtrafik ska tydligen va skit också.. Ack vad skönt det är att man slipper resa massa i Halmstad :P

Postat av: Nelson

Helt underbart att se att du börjat skriva på din blogg! Har saknat det ;) Hälsa Emil från mig och visst är bilden på dig helt underbar med!

2009-01-21 @ 00:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback