Sommaren?




Det känns lite jobbigt att inte veta hur sommaren ska bli. Men jag har försökt göra alla åtgärder jag kan nu. Ska eventuellt söka något jobb till, även om det är i sista stund. Igår sökte jag ett gäng sommarkurser, dock är anmälan sen men finns det platser över så kommer man ju in. För ifall jag inte får nått jobb ska jag nog plugga något trevligt, man får ju studiebidrag då. 

Det jag helst går isåfall är kreativt skrivande, eller några kurser om design som jag hittade där man läser design ur lite olika synvinklar (alla de är på distans) det vore härligt. Sen en annan utbildnings om verkar kul är designprojekt i halmstad, men vet inte om jag räknas till behörig för den.Har även sökt bildpedagogik här i gävle och på distans och en kurs i grafisk design. 

Man blir ju lite sugen på att plugga om man skulle komma in på nån av de roligaste, tänk frihetsskänslan att plugga men att du inte är bunden till en plats. Jag kan vara här i Gävle, i halmstad, i stockholm och till och med på ett landsställe. Allt jag behöver är dator och internet. 

Men får jag ett hyffsat jobb så tar jag självklart det! Försäkringskassan, furuviksparken och växeltelefonist/receprionist är mest lockande av de jag sökt :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback