Mitt hat för sj växer...

SJ... Ska det alltid vara problem med dem? Ska de alltid vara sämst?

Det som hände nu var att jag och emil försökte boka biljetter till halmstad. Det tog nästan 2 timmar! Och biljetterna kostar 600 kr stycket! Bara enkel biljett.

Först så hade jag valt en resa platser och allt. Jag skulle betala med resekuponger som jag fått pga alla tidigare problem, jag hade 2 stycken. Kollade runt lite på sj:s hemsida för att se att det fungerade där ser jag på "hur man betalar" sidan att man fyller i första kupongen och sen nästa och att det ska fungera.
Detta gör jag, sen ska jag betala det sista med internetbank..där går nått fel.. det står helt plötsligt att jag inte betalat någonting. Jag blir självklart rädd att pengar ska ha dragits från mitt konto och att kupongerna slutat fungera.
Så jag försöker igen.. självkart fungerar det inte.

Jag ringer kundtjänst och blir runtskickad till 4 olika avdelningar.
Den första kvinnan jag pratar med säjer att hon kan boka åt mig men att det då kommer kosta extra, det vill jag INTE. Den andra mannen jag pratar med säger att det är fel på mina kuponger, den sista kvinnan jag pratar med säger att det inte alls är fel på mina kuponger men att man inte kan betala med 2 kuponer i följd på internet. Vafan! Som sagt hade jag läst att det skulle gå! Därmed var jag tvungen att köpa emils och min resa för sig vilket innebär att vi inte får sitta tillsamman, kul... Dessutom gick biljettpriset upp medens jag försökte boka...

Jag ska flyga hem sen! Bara så ni vet! Jag och sj tar härmed en paus och jag bajsar på dem sålänge jag inte måste åka med dem!

Kommentarer
Postat av: Sebbansson

Tänkte säga det att undrar vad det kostar att ta flyget istället, seriöst så jävla mycket får inte ett helägt statligt företag krångla. Jamenar det ger ju ingen vidare credibility till svenska regeringen om de inte kan fixa fram en ledning som ser till att logistiken överhuvudtaget fungerar!

2009-05-19 @ 00:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback