Saknar helg



Jag menar nu inte att jag längtar till helgen.
Jag menar att när man pluggar på högskolan och alla man känner här i Gävle också gör det så finns det ingen helg. Det ska blir skönt när man jobbar igen, att kunna börja se fram emot veckosluten. För nu kan min "lördag" lika gärna inträffa på en måndag eller torsdag. För festerna hamnar minst lika ofta på en onsdag eller torsdag. Jag kan lika gärna sitta och plugga en hel lördag som en vanlig veckodag. Ett tråkigt faktum när man har en students oregelbundna liv, man bryr sig inte om helgen längre och ser heller inte fram emot den. Ikväll har jag och emil myskväll, ser på film och spelar Monkey island och imorgon Lördag skall jag jobba med skolarbeten.

Kommentarer
Postat av: Elena

Så sant så sant. Jätte förvirrande blir det ibland. Jag hade min fredag igår och min lördag idag, så då blir det måndag på söndag. Ingen ordning alls ju :P

2009-11-21 @ 01:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback