Fiskgryta med citron och dill

Mitt i all röra får man ta sig tid att laga lite god middag. Idag slängde jag ihop en fiskgryta som både jag och Emil tyckte blev väldigt god, så den kan jag rekomendera.



Ingredienser:

1 Paket sej (eller liknande vit fisk)
2,5 dl creme fraiche
1 hönsbuljongtärning
1 fiskbuljongtärning
2 morötter
½ Citron
1 tsk - ½ msk dill
peppar
Matolja

Gör såhär:
Tina fisken och stek den i lite matolja. Häll på creme fraichen och låt koka upp. Smula ner buljongtärningarna och låt dem smälta. Pressa saften ur citronen och krydda med dill och peppar. Skala och hacka morötterna, häll ner dem i grytan och låt koka 10-15 min. Servera med hemmagjord klyftpotatis eller kokt potatis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback