Tidsfördriv

Vem är du?

Namn: Anna

Vad skulle du vilja heta om du själv fick välja? Har svårt att tänka mig nått annat namn på mig själv, gillade Matilda som är mitt andra namn när jag var yngre.

Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Anna var det flicknamnet de hade tänkt, Jonas om jag hade vart en pojke.

Vilket stjärntecken är du? Vädur

Vad jobbar du med? Jag är student

Vad har du för utbildning? Grundskola, estetisk bild på gymnasiet, konst på folkhögskola och bildberättande på högskolan.

Vilken årgång är du? 88a :)

Vart bort du? Gävle men flyttar tillbaka till Halmstad i sommar

Hur många gånger har du flyttat? 3 gånger.

Vart skulle du vilja bo? Någonstans på västkusten.

Vad vill du bli när du blir äldre? Barnboksförfattare, studievägledare, ,mamma.

Vad är det bästa med dig? Jag är positiv, social och omtänksam, tycker om att hjälpa andra om jag kan. Jag har lätt att tycka om andra. Jag är ambitiös och vågar satsa på mina drömmar.

Vad är det sämsta med dig? Jag är känslig och blir lätt stressad och upprörd över saker. Jag kan vara rätt förvirrad emellanåt speciellt om jag är trött och så är jag väldigt klumpig.


Utseende

Hur lång är du? 163 cm

Hur mycket väger du? Vet ej, pendlar nog lite nånstans emellan 54 och 59 skulle jag tro.

Hårfärg och frisyr? Långt rödbrunt hår, just nu har jag det oftast lockigt. Har naturliga lockar om jag inte borstar ur dem när de är blöta.

Ögonfärg? Bruna.

Mest nöjd med? Ögonen, näsan, rumpan, brösten, händer och fötter.

Minst nöjd med? Just nu är det nog magen skulle jag tro, men har inga stora komplex.

Skostorlek? 38

Glasögon? Nope, fast tycker det är snyggt.

Har du några piercingar/tatueringar? Har en färgglad tatuering av mymlan från Muminhistorierna på benet, jag älskar mumintrollen och hon är lite utav ett alterego. Den beskyddande storasystern.


Favoriter

Filmer? Sagan om ringen filmerna, Garden state, Nyckeln till frihet, Benny and joon, spirieted away, det levande slottet, totoro, fantomen på operan, avatar, sweeney todd, edward scissorhands, avatar, lejonkungen, den lilla sjöjungfrun, skönheten och odjuret, seven, pirates of the carrabean, twilight, star wars, amarcord mfl...

Låtar? Är för dålig på låtnamn men kan säga några artister regina spektor, håkan hellström moneybrother, queen mfl..

Årstider? Vår och sommar

Mat/dryck? Gillar fiskrätter och te eller saft.

Djur? Alla med päls och delfiner. Tex, katter, hundar, isbjörnar, tigrar, grävlingar, rävar, lodjur, wombats mfl...

Färg? Blå, röd, vit, rosa, lila, grönt, grått, orange, turkos.

Parfym? Dior hypnotic poison.

Tv program? How i met your mother, twin peaks och true blood.

Ämne i skolan? Bild, svenska, samhällskunskap, psykologi

Sysselsättning? Jag svarar mysa precis som malin skrev. Umgås, se på film, äta god mat, spela uno eller liknande, läsa. Fast jag gillar att jobba också iaf just nu när jag är informatör.


Kläder

Vad använder du just nu för jacka? Antingen min svarta enkla filtjacka eller min nya skinnjacka när det är lite varmare.

Vad använder du just nu för skor? Stövlar, bruna eller svarta i rätt så enkla modeller.

Favoritfärg på kläder? Blått, rött, vitt, rosa, lila, orange och svartvitt.

Vad skulle du aldrig ta på dig? Gula kläder, magtröja axelvaddar eller andra för 80talistiska kläder. Jeans med hög midja är inte heller min grej.

Favorit affärer? Indiska, gina tricot, h&m, beyond retro, lindex.

För hur mycket köper du kläder i månaden? Varierar mycket beronede på hurmycket jag känner att jag har råd med och behöver spara.

Favoritmärke? Har nog inget, älskar kläder i allmänhet.


Ditt rum

Stort, litet eller mitt emellan? Sitter i vardagsrummet, det är stort.

Vilken färg på tapeterna? Brunröda, som jag inte gillar.

Vilka färger har du i rummet för övrigt? Lite blandat lite naturfärger, vitt, grönt, rött och lila.

Favoritmöbel i rummet? Soffbordert.

Favoritpryl i rummet? Gillar tavlan jag har över soffan, den har min farfar målat.


Blandat

Vad heter din morfar? Leo

Vad har du i din..

a) jackficka just nu? Min mobil ligger nog där just nu.

b) handväsk just nu? Mycket, plånbok, pennskrin, kalender och en massa småsaker.

Vad är du beroende av? Kramar och te.

Vilket land kommer du ifrån? Sverige.

Vilken sorts lipsyl använder du? Lush choklad.

Vad tror du på? Kärlek :)

Har du något husdjur? Två katter Caesar och Pallas :D

Vart bor du? I en lägenhet på Brynäs med Emil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback