Egypten?

Först och främst så är det hemskt att de håller på att bli inbördeskrig i egypten. Jag tycker visserligen att det är bra att folket gör uppror när maktinnehavarna sviker, fick till exempel reda på att medelåldern i egypten är 38, men krig är alltid förfärligt och kan sällan ses som någonting bra. Man kan bara hoppas att det går lika fort som i tunisien, och att det leder till att befolkningen får det bättre.

Jag tycker även synd om mina föräldrar som hade planerat en resa dit i slutet av februari, båda fyller 50 i år. Jag vill självklart inte att de åker om det är farligt, men det är synd när deras planer förstörs. Hoppas mamma och pappa lyckas boka in en annan 50års resa för det förstjänar dom, fast till något tryggt ställe såklart. . Själv är jag också sugen på att resa, satt och tittade tillbaka på greklandsbilderna, och nu längtar jag till sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback